محصولات برند هواوی
در سال ۱۹۹۷، هوآوی اولین قرارداد بین الملی خود را در زمینه ارائه محصولات شبکه خط ثابت با کمپانی هنگ کنگی Hutchison Whampoa امضاء کرد. بعد از آن در همان سال محصولات وایرلس مبتنی بر GSM را راهاندازی کرد و در نهایت برای ارائه CDMA و UMTS گسترش یافت. در سال ۱۹۹۹، این شرکت مرکز تحقیق و توسعه (R&D) را در بنگلور هند به منظور توسعه طیف گستردهای از نرمافزارهای مخابراتی تأسیس کرد. از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ با IBM در راستای مشاوره مدیریتی و تحول قابل توجه مدیریتی و ساختار توسعه محصول قرارداد بست. در سال ۲۰۰۰ هوآوی سرعت گسترش خود به بازارهای جهانی افزایش داد که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را بدست آورد و یک مرکز R&D را در استکهلم سوئد تأسیس کرد. در سال ۲۰۰۱ هوآوی چهار مرکز R&D در ایالات متحده تأسیس کرد، در سال ۲۰۰۴ هوآوی به گسترش بینالمللی خود با قراداد ساخت شبکه نسل سوم اپراتور موبایل Telfort هلند ادامه داد. این قرارداد بیش از ۲۵ میلیون دلار ارزش داشت که اولین قرارداد با یک کمپانی اروپایی بود. در سال ۲۰۰۵، برای اولین بار سفارشهای قرارداد بینالمللی از فروش داخلی پیشی گرفت. هوآوی یک توافقنامه چارچوب بینالمللی را با ودافون امضاء کرد. در ماه مه ۲۰۰۸ هوآوی و اپتوس مرکز نوآوری تلفن همراه را در سیدنی استرالیا گسترش دادند. در سال ۲۰۰۸، این شرکت اولین استقرار خود در فناوریUMTS/ HSPA را در مقیاس بزرگ جهانی در آمریکای شمالی برای ارائه نسل بعدی شبکههای وایرلس TELUS جدید و در بل کانادا با دسترسی سرعت بالای تلفن همراه ایجاد کرد. سال ۲۰۰۳ حجم قراردادهای این شرکت به رقم قابلتامل ۸/۳ میلیارد دلار رسیده بود که نسبت به سال پیش از آن ۴۲ درصد رشد داشته و بالغ بر یک میلیارد دلار از این رقم، یعنی حدود ۲۷ درصد از این قراردادها مربوط به کشورهای خارجی بودهاست. نکته جالب اینکه اگر میزان قراردادهای خارجی هوآوی را در همین سال با سال پیش از آن مقایسه کنیم، معلوم میشود که درآمدهای برونمرزی هوآوی حدود ۹۰ درصد رشد داشتهاست و این به معنی آن است که هوآوی در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک چهره خوشنام در سطح بینالمللی ظاهر شدهاست. پیشبینی مدیران هوآوی این است که فروش برونمرزی این شرکت در سال میلادی جاری، همین میزان از رشد را از آن خود کرده و نزدیک به ۲ میلیارد دلار خواهد رسید. تکرار جهش تقریباً صددرصدی فروش خارجی هوآوی پیام معنیداری برای کارشناسان اقتصادی دارد و آن اینکه هوآوی قصد تسخیر سریع بازارهای منطقه را دارد. حضور ۸ دفتر مرکزی بینالمللی و ۵۰ دفتر نمایندگی هوآوی در کشورهای مختلف جهان موید این فرضیه است. یک نکته جالب دیگر در کسب وکار هوآوی، نحوه مهرهچینی مراکز R&D این شرکت در سراسر دنیاست که خبر از استراتژی بلندمدت این شرکت برای رویارویی با غولهای صنعت فناوری اطلاعات در کشورهای صنعتی میدهد